ديوار گرم کناف چیست؟

دیوار گرم کناف (Warm Wall)، یکی از ساختارهای عالی برای جلوگیری از اتلاف گرما در ساختمان است. این دیوار مانند عایق حرارتی عمل می کند و مانع از هدر رفتن گرما و انرژی می شود. در این نوشته، با این دیوار کناف بیشتر آشنا خواهید شد.

روش ایجاد دیوار گرم کناف به چه صورتی است؟

این دیوار ، ساختار بسیار مناسبی برای عایق کاری حرارتی جداره های خارجی ساختمان است.

برای ایجاد این مدل دیوارها، از عایق حرارتی خاصی به نام پلی استایرن استفاده می شود. پلی استایرن، وزن سبکی دارد و آب را به خود جذب نمی کند؛ در نتیجه، انتخابی عالی برای عایق کردن ساختمان است.

ديوار گرم کناف چیست؟

دیوار گرم کناف چگونه ساخته می شود؟

برای ایجاد این دیوار ، از چسـب خميری مخصوص SM700 و بسـتهای پلاستیکی ويژه Termofix استفاده می شود. این بستها به دیوار زمینه متصل می شوند و پوششی عالی را ایجاد می کنند. باید بدانید که چسب خمیری مخصوص SM700 از سیمان، الیاف و مواد افزودنی خاصی ساخته می شود.

بعد از اینکه عایق حرارتی نصب شد، مجددا یک لایه از چسب مخصوص SM700 به ضخامت حدود 5 میلی متر روی عایق اجرا می شود. برای این کار از ماله شانه ای استفاده می شود. در نهایت هم شبکه ای توری از جنس الیاف شیشه یا فایبرگلاس (Fiberglass) روی این لایه فشرده می شود تا به اندازه یک سوم ضخامت لایه در آن فرو رود. در انتهـا، سـطح کار به وسـيله مالـه صاف می شود و پـس از خشـک شـدن بـا استفاده از رنـگ يـا پوشـشهای اسـتاندارد پوشـانده می شـود. به این ترتیب، نمای خارجی دیوار زیباسازی می شود.

برای ساخت ناین دیوار می توان از قطعات فشرده عایق های معدنی نیز استفاده کرد. البته باید بدانید که عایق های معدنی در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند و باید لایه آب بند را روی سطح عایق اضافه کرد.

تصویر زیر، نمونه ای از نشاندن چانه های SM700 روی قطعات عایق است.

دیوار گرم کناف

از این دیوار در چه مکانهایی استفاده می شود؟

در هر مکانی که نیاز به عایق صوتی و حرارتی است، می توانید دیوار گرم کناف را ایجاد کنید. این دیوار، در ساختمانهای عمومی و مسکونی مانند بیمارستانها، اداره ها، مراکز خصوصی، خانه های مسکونی، سالن های ورزشی و… می توان دیوار گرم کناف را راه اندازی کنید.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد.
آموزش اجرای دیوار دکوراتیو کناف

همانطور که در تصویر زیر می بینید، دیوار گرم کناف از لایه های زیر ایجاد شده است.  روی دیوار خارجی ساختمان نصب می شود و یک لایه عایق، یک لایه چسب خمیری، شبکه توری یا فایبرگلاس، بست پلاستیکی، لایه SM700 و لایه ای از رنگ یا پوشش استاندارد دارد.

تصویر زیر، نمونه ای از بست Termofix است که روی دیوار گرم کناف قرار گرفته است.

 

مزایای دیوار گرم کناف چیست؟

راه اندازی این دیوارها، مزایای زیر را دارند:

ü      به سرعت و به آسانی اجرا می شود.

ü      نوسانات دمای داخل ساختمان کمتر می شود.

ü     به کمک این دیوار می توان دمای محیط را به راحتی تنظیم کرد.

ü     مانند عایق حرارتی و صوتی عمل می کند و از هدر رفتن گرما جلوگیری می کند.

در تصویر زیر مشاهده می کنید که فرد متخصص در حال اجرای دیوار کناف است.

 

بعد از تمام شدن کار، باید با استفاده از اندود SM700 دیوار صاف شود تا رنگ و پوشش روی آن قرار بگیرد. با استفاده از ماله، سطح دیوار به خوبی صاف می شود و هیچ اثری از ناهمواری و… باقی نمی ماند.

دیوار گرم کناف

برای اجرای کناف ، بهتر است این کار را به افراد متخصص بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند. قبل از اجرای دیوار کناف بهتر است قیمت کناف و اجرای دیوار کناف را از افراد باتجربه بپرسید و با توجه به بودجه خود شروع به کار کنید.

 

در این نوشته با دیوار گرم کناف آشنا شدید و دانستید که استفاده از این مدل دیوارها، باعث می شود
که ساختمان شما از نظر حرارتی و صوتی عایق کاری شود. هم چنین با لایه ها و ساختار دیوار گرم کناف آشنا شدید.
از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما بسیار متشکریم. از شما دعوت می کنیم تا دیگر مقالات وب سایت ما را مطالعه کنید.