نکات مهم برای نصب پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا

در نوشته قبلی درباره پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا با شما صحبت کردیم.

گفتیم که این پانل ها، توسط شرکت کناف ساخته می شوند و کاربردهای زیادی دارند.

از پانل های آکوستیکی و تصفیه کننده هوا در سقف ساختمانها استفاده می شود تا هوای آلوده و ناسالم محیط تصفیه شود و افراد در محیطی سالم و پاکیزه به کار و زندگی بپردازند.

این پانل ها، بسیار زیبا هستند و یکی از پرکاربردترین مصالح برای سقف کاذب ساختمانها است. پانل های آکوستیکی و تصفیه کننده هوا، عملکرد تزئینی دارند و به راحتی روی پروفیل های کناف نصب می شوند؛ به همین دلیل است که هر گونه طرح معماری با این پانل ها قابل اجرا هستند.

نصب پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا باید توسط افرادی حرفه ای و متخصص انجام شود.

در این نوشته، می خواهیم شما را با نکات مهم برای نصب پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا آشنا کنیم.

نصب پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا

مراحل مهم برای نصب پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا

 

زمانی که می خواهید پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا را نصب کنید، باید مراحل زیر را بپیمایید و نکات مهم این کار را رعایت کنید. اصول زیر، جزو استانداردهای نصب پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا هستند:

 

1.    لبه صفحات پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا را قبل از نصب، خوب پاک کنید. این کار برای از بین بردن آلودگی ها و گرد و خاک های لبه صفحات انجام می شود.

 

2.    لبه های صفحات را با توجه به نوع آنها روبروی هم قرار دهید. برای نصب پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا، شما باید به آرایش لبه صفحات توجه داشته باشید. صفحات آکوستیک و تصفیه کننده هوا در دو مدل FF و SK ساخته می شوند. در هنگام نصب صفحات، باید توجه داشته باشید که همیشه لبه FF را مقابل لبه SK قرار دهید.

 

3.    آرایش سوراخ های صفحات را کنترل کنید. پانل های آکوستیکی به صورتی هستند که از تعداد زیادی سوراخ به وجود آمده اند. این سوراخ ها، همان فیلترهایی هستند که باعث تبادل هوای ناسالم و هوای سالم می شوند. وقتی می خواهید پانل های آکوستیکی را روی سقف نصب کنید، به آرایش سوراخ ها توجه کنید؛ یعنی حواستان باشد که در هر جهت، سوراخ ها به صورت مستقیم و در یک خط قرار بگیرد.

 

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد.
آموزش اجرای دیوار پوش کناف

4.    بعد از نصب صفحات، لبه صفحات را دوباره تمیز کنید. قبل از اینکه عملیات درزگیری را شروع کنید، به کمک قلم مو، گرد و غبار درون شیارها را تمیز کنید. سپس عملیات درزگیری را شروع کنید.

 

5.    شروع به درزگیری صفحات کنید. برای درزگیری، گان مخصوص درزگیری وجود دارد. این گان را از بتونه Trias پر کنید و شروع به عملیات درزگیری کنید. توجه داشته باشید که کل فضای داخل درزها توسط بتونه مخصوص پر شود. توجه کنید که هوایی درون شیارها وجود نداشته باشد. سپس روی پیچها را با کمک بتونه بپوشانید. (در صورتى که از پنل با لبه FF استفاده شده باشد براى درزگیرى آن باید از بتونه Trias استفاده کنید. اگر از پنل با لبه AK استفاده کرده باشید باید از بتونه Readyfix به همراه نوار درزگیری استفاده کنید.)

 

6.    قبل از اینکه بتونه خشک شود، با کمک کاردک بتونه مازاد را از روی شیارها پاک کنید. مواظب باشید که سطح پنل آسیبی نبیند.

7.    بعد از اینکه 15 تا 20 دقیقه گذشت، کاردک را روی درزهای بتونه کاری شده حرکت دهید و اضافه های بتونه را حذف کنید. با این کار، سطحی صاف ایجاد شود.

 

8.    بعد از صاف شدن سطح و حذف اضافه ها، رنگ آمیزی نهایی را انجام دهید. برای رنگ آمیزی سطح پنل ها، حتما از غلتک مخصوص استفاده کنید.

 

نصب پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا

با وسایل لازم برای نصب پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا بیشتر آشنا شوید!

برای نصب پانل های آکوستیک به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

 

  • Cleaneo Slotline “B5” با لبه AK
  • Cleaneo Random Plus (12/20/35) R با لبه FF و SK
  • پیچ مخصوص SN برای اتصال پنل ها به زیرسازى استفاده مى شود که فاصله مجاز آن ها در سقف 17 و در دیوار 25 سانتى متر است.
  • بتونه مخصوص درزگیری

نصب پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا

در این نوشته با مراحل ضروری برای پانل های آکوستیک و تصفیه کننده هوا و وسایل لازم برای این کار آشنا شدید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما بسیار متشکریم.