انواع تیپ های دکوراسیون برای بالا بردن نمای سقف

1. تعداد مبلمان کم انتخاب کنید

 

مبلمان کم

وقتی خطوط افقی مبلمان نشیمن شما کمتر از حد معمول ​​باشد، باعث می شود که فکر کنید بقیه اتاق بلندتر از آن چیزی است که هست. یکی از مزایای این ایده این است که هرگز جلوی نمای پنجره را نمیگیرد، زیرا مبلمان نمای شیشه پنجره را مسدود نمیکند.

2. موارد را به صورت عمودی نمایش دهید

 

چیدمان عمودی اشیاء

چه در قفسه کتاب از کف تا سقف و چه در وسایل قاب دار روی دیوار ، انتخاب ایجاد یک نوع نمایش بصری با خطوط عمودی به اتاق شما کمک می کند تا بلندتر احساس شود ، زیرا چشم را به سمت بالا می کشد.

3. پنجره را تا محل تلاقی سقف بالا ببرید

 

پنجره بلند

 

وقتی پرده ها را می بینیم ، چشم های ما به طور خودکار اندازه و موقعیت خود را با خود پنجره برابر می دانند. با نصب پنجره های خود درست زیر سقف (که ممکن است 30 یا 60 سانتیمتر از قسمت بالای پنجره بالاتر باشد) ، چشم را به سمت بالا می کشید و مغز را فریب می دهید تا فکر کند پنجره بزرگتر از آن چیزی است که در واقعیت است. این یک راه عالی برای نمای ارتفاع سقف می باشد.

4. ازمسدود کردن نورگیر پنجره خودداری کنید

 

عدم مسدود سازی نورگیر

نمایان ساختن هرچه بیشتر پنجره ها (و بنابراین ، ورود هرچه بیشتر نور طبیعی) در نهایت باعث می شود که کل اتاق روشن تر و بزرگتر شود … شبیه به احساس وسیعی که سقف های طاق دار ایجاد می کنند حتی زمانی که یک متر مربع بیشتر نیست. پنجره ها ظاهر هر فضایی را گسترش میدهند، بنابراین حذف پرده ها یا پرده ها روی هم باعث می شود احساس فضایی بیشتر شود.

5. از آیینه ها استفاده کنید

 

به کاربردن آیینه

باز هم ، هنگام طراحی یک ظاهر فضا ، می خواهید مواردی را که خودشان هستند یا نور را منعکس می کنند ، آمیخته باشند. آینه ها برای افزایش نه تنها نور بلکه برای درک مساحت مربع ایده آل هستند. آنها را به دیوار آویزان کنید، یا به دیوار تکیه دهید تا بیشترین تأثیر را داشته باشد.

6. بر نورپردازی تأکید کنید

 

نورپردازی مناسب

همیشه انتخاب مکان، سبک و ارتفاع محل نصب وسایل روشنایی بسیار مهم است. در برخی موارد ، یک لوستر کم آویز یا چراغ آویز می تواند توجه را به سقف جلب کرده و آن را بلندتر نشان دهد. این می تواند به ویژه برای راه پله ها و سایر فضاها نیز مناسب باشد.

7. قسمت بالای شومینه را تا انتهای دیوار بالا ببرید

 

اجرای شومینه تا سقف

یکی دیگر از ترفندهای خوب که می توانید هنگام طراحی و برنامه ریزی یک فضا مانند اتاق نشیمن استفاده کنید این است که از شومینه به صورت استراتژیک برای برجسته کردن ارتفاع اتاق و جلب توجه بیشتر به سقف استفاده کنید. این امر به ویژه هنگامی که محیط شومینه تا انتها بالا می رود بسیار خوب عمل می کند. واقعاً نیازی به برجسته شدن ندارد می تواند با دیوارها مطابقت داشته باشد و فقط به اتاق عمق ببخشد.

8. دیوارها، سقف و مبلمان را با هم هماهنگ کنید

 

هماهنگی فضای منزل

اگر سقف، دیوارها و مبلمان چسبانده شده همه با هم مطابقت داشته باشند و رنگ و ظاهر یکسانی داشته باشند، این حالت یکنواخت و بدون مشکلی ایجاد می کند و در نتیجه اتاق بزرگتر و بافضاتر به نظر می رسد و سقف نیز می تواند بلندتر به نظر برسد، به ویژه در هنگام برخورد با مثلا سقف شیب دار که این یک استراتژی طراحی است که می تواند به ویژه با فضای داخلی مدرن و معاصر کار کند.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد.
انواع ساختار های سقف کاذب

9. فضای ناهمسطح داشته باشید

 

فضای نا هم سطح

این امر بدون گفتن هم بیان می شود ، اما اگر یک اتاق زیر شیروانی یا یک خانه چند طبقه دارید ، کنار گذاشتن فضایی که می تواند دارای سقف دو ارتفاع باشد ، فضایی فوق العاده باز ، دلپذیر و روشن ایجاد می کند و بر کل خانه تأثیر می گذارد. این فضاها معمولاً به بخشهای اجتماعی مانند اتاق نشیمن اختصاص داده شده است. فضا برای برجسته شدن نیازی به رد پای بزرگ ندارد و افزودن باشو ای دیگر از پنجره ها می تواند آن را چشمگیرتر کند.

10. پنجره ها را تا بالاترین نقطه نصب کنید

 

نصب پنجره در بالاترین نقطه

پنجره های کف تا سقف بیشتر و بیشتر در بسیاری از طرح ها ادغام می شوند، به ویژه در مواردی که دارای حال و هوای مدرن یا مدرن هستند. هنگامی که سقف صاف است، نصب آنها آسان تر است ، اما می توانند با سقف های شیب دار و اشکال دیگر نیز کار کنند. آنها به ظاهر سقف کمک می کنند و جلوه اتاق ها را به بیرون باز می کنند.

11. تیرها را در معرض دید قرار دهید

 

نمایش تیرچه های سقف

این به اولین ایده ای که ما اشاره کردیم مربوط می شود ، یعنی افشای اسکلت معماری فضا. جلوه دادن بیشتر تیرها به جلب توجه به سقف کمک می کند که در بسیاری از موارد یک امر مفید است. اگرچه این تقریباً برعکس ساده نگه داشتن چیزهای مختلف است، اما این یک استراتژی است که نتایج بسیار خوبی را به دنبال دارد.

12. پنجره های شفاف اضافه کنید

 

پنجره شفاف

یک پنجره شفاف در بالای دیوار ، کنار یا نزدیک سقف قرار گرفته است. این واقعاً نمایی را نمایان نمی کند ، بلکه به وارد آوردن نور طبیعی بیشتر به اتاق کمک می کند. همچنین می تواند به برجسته شدن بیشتر سقف و بلندتر نشان دادن دیوار و در نتیجه افزایش ارتفاع سقف کمک کند.

13. تعداد پنجره های بیشتری اضافه کنید

 

چندین پنجره

پنجره ها برای افزودن نور به اتاق و بزرگتر نشان دادن آن ، بیشتر عمل می کنند. روشهای مختلفی برای ادغام یک یا چند پنجره روی دیوار وجود دارد، از جمله گزینه ایجاد یک شبکه کامل از پنجره ها که کل سطح را در بر می گیرد. این استراتژی خاص همچنین می تواند شامل ردیفی از پنجره های شفاف باشد که می توان آنها را به صورت هوشمندانه و یکپارچه در بالای صفحه قرار داد.

14. نورگیرها را نصب کنید

 

نصب نورگیر سقفی

هنگامی که فضای کافی برای دیوارها برای پنجره های معمولی وجود ندارد یا ارتفاع سقف کم است ، نورگیرهای سقفی برای آوردن نور طبیعی بیشتر به فضا بسیار کاربردی و مفید هستند. البته، بسیاری از استراتژی های طراحی متمایز وجود دارد که می تواند در اطراف آنها ایجاد شود و می تواند بر عناصر مختلف دکوراسیون متمرکز شود یا بر جنبه های خاصی از فضا تأکید کند.

…منبع