کف کاذب (کناف) چیست ؟

کف کاذب کناف ، یک سیستم با کیفیت بالا و دارای زبانه قفل‌دار. این پوشش‌ها با استفاده از تکنولوژی تخته گچی مهندسی شده و برای استفاده در انواع پروژه‌ها مناسب هستند. پانل‌های خام کناف، تخته هایی با برش سفارشی برای تولید صنعتی عناصر کف کاذب هستند. درکل استفاده از قیمت کف کاذب همچون امکان لوله‌کشی، انتقال کابل‌ها، تاسیسات و تجهیزات ارتباطی و انتقال داده، به کارگیری سیستم گرمایشی و خنک کننده در زیر کف دارد. این موارد، باعث خواهند شد تا در هزینه تخریب کف صرفه جویی شده و وزن ساختمان کاهش پیدا کند. کف کاذب کناف علاوه بر داشتن تمامی این خصوصیات در برابر آتش سوزی، خستگی مواد و رطوبت نیز بسیار مقاوم هستند.

کف کاذب ( کناف )

کف کاذب ( کناف )

اجرای کف کاذب کناف

در مرحله اول ابعاد اتاق محل اجرا اندازه گیری می‌شود. سپس ارتفاع کف با توجه به ابعاد محل مشخص می‌گردد. بسیار مهم است اندازه ها و ابعاد به طور دقیق اندازه گیری شده باشند تا میان تایل‌ها فاصله استاندارد باقی بماند. عدم دقت در این قسمت از کار، روند اجرا را با مشکل روبرو می‌سازد.پس از این مرحله، محل اجرا تمیز شده و نقطه شروع مشخص می‌گردد. پایه‌های اولیه نصب شده و سپس زیرسازی اجرا می‌شود. پس از آن نوبت به نصب تایل‌ها می‌رسد. با تنظیم دقیق ارتفاع پایه‌های کف و تراز تایل‌ها و همچنین پیچ کردن پایه‌ها به سطح زمین، پروژه به اتمام می‌رسد. پس از اتمام اجرای پروژه، ایرادات جزئی برطرف شده و محل آماده استفاده است. مراحل اجرای کناف بسیار تخصصی بوده و نیازمند بررسی و نظارت متخصص نصب است.

قیمت کف کاذب کناف

ارتفاع کف از سطح زمین از جمله مواردی است که تعیین قیمت نقش مهمی دارند. یکی از مهمترین عوامل اتاق و محل نصب است. صافی، شیب و جنس کف اصلی از جمله موارد مهمی است که باید به خوبی بررسی شوند. متاسفانه برخی از تولید کنندگان، با استفاده از اجناس نامرغوب، تلاش در پایین آوردن هزینه دارند. این کاهش قیمت اولیه، در طول زمان بسیار کوتاهی به ضرر مشتری شده و هزینه‌های بیشتر روی دست او می‌گذارد.

کف کاذب ( کناف )

مقاومت بارگذاری کف کاذب :

کف های کاذب دو نوع بار متمرکز و گسترده را تحمل می کنند. هرکدام از این تحمل فشار بار در انواع کف کاذب متفاوت است. برای مثال نوع فولادی نسبت به نوع آلومینیومی فشار بار متمرکز و فشار بار گسترده بیشتری را تحمل می کند. در نتیجه برای اتاق های سرور که رک های سنگین در آنها نگهداری می شود میتوانست مفید فایده تر باشد. اما به دلیل نداشتن خاصیت آنتی استاتیک که برای این مراکز اهمیت بسیار زیادی دارد، از گزینه های مناسب برای اتاق های سرور خط خورده است.
برای مثال مقاومت بار نوع فولادی به قرار زیر است :

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد.
چگونگی نصب کناف ، اجرای کناف و پانل گچی ، بتونه کناف
بار متمرکز برای سطح D = 10 cm ۶۶۰ Kgf
بار گسترده۴۰۰۰ Kgf/m2
بار محوری فشاری پایه ۳۰۰۰ Kgf
وزن واحد سطح برای ارتفاع ۵۰ سانتی‌متر۳۰ کیلوگرم

کف کاذب ( کناف )

عایق بودن کف کاذب :

یکی از ویژگی هایی که برای کف های کاذب و به خصوص برای برخی مکان ها اهمیت ویژه ای دارد، عایق بودن است. عایق بودن خود شامل عایق الکتریسیته و رطوبت می شود. عایق الکتریسیته یا آنتی استاتیک بودن برای مکان هایی مانند اتاق های سرور، برج های مراقبت، اتاق های کنترل و مکان هایی که الکتریسیته ساکن به تجهیزات و عملکرد صحیح آنها آسیب می رساند با اهمیت است. کف فولادی فاقد خاصیت آنتی استاتیک یا عایق الکتریسیته بوده و از لحاظ کارکردی برای این گونه مکان ها مناسب نیست. در عوض ، کف آلومینیومی با دارا بودن این خاصیت، به گزینه ای مناسب برای این مکان ها تبدیل شده است.

نکته دیگر این است که استفاده از روکش های مختلف و تایل ها نیز خاصیت عایق بودن را به محصول اضافه می کند. برای مثال روکش های PVC یا HPL علاوه بر داشتن خاصیت آنتی استاتیک بعنوان عایق رطوبت نیز استفاده می شوند. این موضوع برای مکان هایی مانند آزمایشگاهها و کارخانجات با اهمیت است.

کف کاذب ( کناف )

طول عمر کف کاذب :

انواع کف با توجه به جنسشان، دارای طول عمر های مختلفی هستند. روکش ها و تایل های مورد استفاده در پروژه های مختلف با توجه به نوع استفاده، میزان عبور و مرور، تحمل فشار بار مختلف و موارد مختلفی از این دست می توانند طول عمر های مختلفی داشته باشند. با این حال کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی از لحاظ طول عمر عملکرد بهتری از خود نشان داده اند.ضمن اینکه کف آلومینیومی بخاطر ارزشمند بودن جنس مورد استفاده، با وجود اینکه قیمت بالاتری نسبت به انواع کف کاذب دارد. اما بعد از سال ها کار نیز به راحتی قابل فروش است و بخش عمده ای از قیمت خرید اولیه اش را جبران می کند. در نتیجه خریداران به این محصول به چشم یک سرمایه گذاری نگاه می کنند که علاوه بر رفع نیاز مراکزشان به بهترین نحو، سرمایه آنها نیز از دست نمی رود.