آشنایی با 8 نوع سقف کاذب متعارف

1.سقف های معلق/آویزان

سقف معلق/آویزان

سقف های معلق نوعی از سقف می باشد که از یک توری فلزی که در زیر سقف موجود آویزان است ، تقریباً مانند لایه دوم. بیشتر در ساختمانهای اداری و فضاهای تجاری استفاده می شود که در آنها به منظور پنهان کردن لوله کشی یا سیمها استفاده می شود. آنها اغلب با ورق های آکوستیک ترکیب می شوند.

2.سقف صندوقی(باکسی)

سقف باکسی (صندوقی)

 

این نوع سقف ظاهری کلاسیک و زیبا دارد و اغلب در فضاهایی مانند کتابخانه ها یا هتل ها به کار می رود. همچنین می توان آن را در خانه هایی نصب کرد که در آن حس درجه یک و لوکس به فضا می بخشد. سقف صندوقی از شبکه ای از پانل های معکوس و قالب بندی ساخته شده است و معمولاً از چوب ساخته شده است.

3.سقف سینی یا سقف کناف

سقف سینی

سقف کاذب کناف سینی به این دلیل نامیده می شود زیرا در واقع شبیه یک سینی وارونه است. در این حالت مرکز سقف بالاتر است و در اطراف طرفین که در سطح پایین تر قرار دارند دورتادور قرار میگیرد این امر به اتاق عمق می بخشد و همچنین می تواند به ظاهر بلندتر سقف کمک کند. همچنین باعث می شود فضاها کمی چشمگیرتر و جالب تر به نظر برسند.

4.سقف طاقدار

سقف طاقدار(کلیسای جامع)

شاید دراماتیک ترین نوع سقف برای فضاهای بزرگ سقف طاقدار مناسب باشد اما می تواند برای فضاهای کوچکتر نیز مناسب باشد.این سقف ها بلند و چشمگیر هستند و دارای شکل V معکوس با کناره هایی است که به سمت پایین شیب دارند. آنها زیبا، چشم نواز و قطعاً تأثیر قوی می گذارند.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد.
اتصال سقف کاذب به ديوار

5.سقف خلیج کوچک

سقف خلیج کوچک

این نوع سقف کاذب همانند یک خلیج نوعی گنبد مقعر مانند دارد و به جای زوایای مستقیم یا تیز دارای لبه های منحنی است که باعث ایجاد یک سطح صاف بین سقف و دیوارها می شود. سقف پوشیده به دلیل وجود خطوط نرم فضا را جذاب و دنج تر نشان می دهد.

6.سقف مورب

سقف مورب

این سقف به عنوان سقف تک شیب نیز شناخته می شود و به راحتی می توان علت آن را درک کرد. از نقطه بلند به صورت مورب در یک دیوار شروع می شود و به سمت دیوار مقابل شیب می یابد و شیب ایجاد می کند. فقط از یک جهت پیش می رود بنابراین کمی شبیه به سقف شیب دار کلاسیک است.

7.سقف نماتیرچه ای

سقف نماتیرچه ای

سقف نما تیرچه ای شاید سنتی ترین نوع سقف باشد. شما می توانید آن را از طریق تیرهای آشکار که توجه را به سقف جلب می کند تشخیص دهید. بسته به سبک و ساختار فضا ، این تیرها می توانند باربر یا صرفاً تزئینی باشند.

8.سقف مسطح/معمولی

سقف مسطح(معمولی)

البته که ما باید سقف مسطح و معمولی را که در خانه ها و به طور کلی در فضاهای مسکونی رایج ترین است، ذکر کنیم. مقرون به صرفه و ساده و مسطح است. با این حال ، این بدان معنا نیست که باید خسته کننده به نظر برسد. روشهای زیادی وجود دارد که می توانید سقف معمولی را تزئین کنید تا ظاهری بلندتر یا جالب تر نشان دهد.

منبع