سقف های DIY

1. تخته های چوبی را روی سقف نصب کنید

 

سقف چوبی

چوب یک ماده زیبا با گرمای طبیعی است که واقعاً نمی توانید آن را تکرار کنید. از آن می توان به طرق مختلف در طراحی داخلی استفاده کرد و یک گزینه بسیار جالب این است که سقف یا قسمتی از سقف را با تخته های چوبی بپوشانید. می توانید این کار را برای یک منطقه کوچک مانند فضای اطراف جزیره آشپزخانه یا برای یک اتاق کامل انجام دهید.

2. سقف تخته سه لا اجرا کنید

 

سقف تخته سه لا

تخته سه لا در بسیاری از موارد جایگزینی برای چوب طبیعی است. به دلیل ویژگی سبک وزن و مقرون به صرفه و تنوع آن، از آن استفاده می شود. در مورد این پروژه از فروشگاههای چوبی، از تخته سه لا برای پایین آوردن و صاف کردن سقف این فضای باز بزرگ استفاده شد. این به ساده شدن دکوراسیون کمک می کند و همچنین باعث گرم و جذاب بودن کل مکان می شود.

3. سقف طرح بدنه کشتی را اجرا کنید

سقف طرح بدنه کشتی

ایده زیبای دیگر این است که طرح بدنه کشتی را روی سقف اجرا کنید. اگر به دنبال فضایی شیک و خانه ساحلی یا دکوراسیون با الهام از خانه های مزرعه ای هستید، این امر بسیار عالی به نظر می رسد. سقف کشتی را می توان با رنگ سفید رنگ آمیزی کرد و می تواند دارای نورپردازی داخلی برای خلق و خوی تمیز و مطبوع باشد. برای داشتن ظاهری متعادل، دیوارها را صاف نگه دارید و آنها را به رنگ جالبی رنگ آمیزی کنید.

4. یک طرح هندسی خنک را امتحان کنید

 

طرح هندسی سقف

اگر می خواهید یک نقطه کانونی ایجاد کنید یا توجهات را به قسمت خاصی از سقف خود جلب کنید، شاید ارزش آن را داشته باشد که با الگوهای هندسی جالبی آزمایش کنید. یک مثال جالب از این نظر را می توان در تصویر زیر یافت. این سقف تخته شورون برجسته است و همچنین ساخت آن بسیار ارزان است به لطف تخته های تخته سه لا که برای چنین پروژه هایی مناسب هستند.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد.
سقف کاذب کناف با سازه یک طرفه

5. یک الگوی سقفی شبیه به استخوان شاه ماهی (چپ و راست) را در نظر بگیرید

 

طرح استخوان شاه ماهی

احتمالاً شما با استخوان شاه ماهی آشنا هستید. خوب ، که تقریباً همانند هم می باشند، اما به جای سقف. به همین دلیل تأثیری که سقف استخوان شاه ماهی می تواند داشته باشد می تواند شگفت انگیز باشد. این در واقع یک راه عالی برای افزودن گرمای بصری به اتاق بدون تکیه بر کف چوبی است. برای یکبار، زمان آن است که سقف خودنمایی کند.

6. تیرهای مصنوعی را نصب کنید

 

تیر های مصنوعی

مهم نیست که سقف شما به تیرهای نگهدارنده احتیاج ندارد. هنوز هم می توانید از این سبک لذت ببرید. نصب تیرهای چوبی مصنوعی می تواند ظاهری دنج تر به اتاق بدهد و می تواند بهانه ای مناسب برای استفاده بیشتر از چوب در طراحی بدون تکیه بر مبلمان و سایر عناصر معمول باشد.

7. سقف قهوه ای را خودتان بسازید

سقف قهوه ای

وقتی صحبت از هر یک از انواع سقف کمتر مرسوم می شود ، معمولاً بهتر است کارها را به متخصصان بسپارید ، اما این بدان معنا نیست که خودتان نمی توانید هیچ کدام از این کارها را انجام دهید. نصب سقف شبکه دار چیزی است که می توانید خودتان آن را انجام دهید. برای سهولت کار می توانید کمی طراحی را ساده کرده یا برای حفظ ارتفاع فضا به سراغ یک شبکه کم عمق بروید.

8. از چوب بازیافتی استفاده کنید

 

سقف چوب بازیافتی

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، بسیاری از این پروژه های سقفی DIY شامل چوب است. با این اوصاف، اگر می خواهید به طرح خود جلوه بیشتری بدهید، طرح معتبری گردد یا اگر به دنبال سبک خاصی مانند بازیابی خانه مزرعه ای یا روستیک هستید ، استفاده از چوب بازیابی شده ایده خوبی خواهد بود.

 

...منبع