اگر می خواهید خانه خود را با گلها و گیاهان زیبا دکور کنید، این نوشته به شما کمک می کند تا زیباترین درختچه های آپارتمانی را پیدا کنید!

وجود گیاهان زیبا و سبز در خانه، باعث زیباتر شدن و دلنشین شدن فضای خانه شما خواهد شد. اگر می خواهید عناصر طبیعی آرامش بخش را به خانه خود بیاورید، باید به درختچه های کوچک تزئینی فکر کنید. شما می توانید برای زیبا کردن و دکوراسیون منزل خود از درختچه های آپارتمانی مناسب استفاده کنید. در این نوشته می خواهیم 5 درختچه آپارتمانی زیبا برای دکوراسیون منزل را به شما معرفی کنیم. از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

برای دکوراسیون منزل خود، به این 5 درختچه آپارتمانی زیبا فکر کنید:

  1. کاج مطبق

کاج مطبق، نوعی کاج سوزنی و همیشه سبز است. کاج مطبق در آپارتمان هم رشد می کند؛ اما برای سبز ماندن، به اکسیژن زیادی نیاز دارد. در فصلهای گرم سال، باید هفته ای دو مرتبه به کاج مطبق آب دهید؛ اما در فصل سرما، هفته ای یک بار آب دادن به این گیاه هم کافی است.

اگر می خواهید کاج مطبق را در خانه خود نگه دارید، آن را در قسمتی از خانه قرار دهید که هوای خنکی داشته باشد. همچنین باید نوری معمولی به این کاج برسد و خاکش هم مرطوب باشد. برای مرطوب نگه داشتن خاک این درختچه باید از اسپری آب پاشی استفاده کنید و برگهای کاج مطبق و خاک آن را با کمک اسپری خیس کنید.

یادتان باشد که برای نگهداری از کاج مطبق، باید زمان و وقت کافی برای رسیدگی به این گیاه را داشته باشید. اگر به کاج مطبق بی توجهی کنید و شرایط مناسب را برای نگهدازی از آن فراهم نکنید، خواهید دید که برگهای آن زرد و بی حالت خواهد شد و زیبایی اش را از دست می دهد.

درختچه آپارتمانی

  1. شفلرا یا گیاه چتری

برگهای شفلرا به صورت پنجه ای شکل است و شکل خاصی دارد. شفلرا، درختچه بسیار زیبایی در خانه شما خواهد بود و یکی از گیاهان ماندگار و مقاوم به شمار می آید.

شفلرا را می توانید با نور غیر مستقیم هم بزرگ کنید. البته اگر می خواهید برگهای گیاه شفلرا سرسبز و شاداب بمانند، گاهی اوقات آنها را در معرض آفتاب صبحگاهی قرار دهید تا از کمبود نور آفتاب بی حال نشوند.

در فصل گرما باید هفته ای 2 تا 3 بار به شفلرا آب بدهید تا خاک آن مرطوب بماند. در زمستان و پاییز می توانید در هفته فقط یک بار به این گیاه آب دهید. البته دو بار در هفته آب را با کمک اسپری به برگهای این درختچه بپاشید تا رطوبت خاکش حفظ شود. اگر در خانه خود، حیواناتی مثل گربه یا سگ را نگهداری می کنید، باید مراقب باشید؛ زیرا برگهای گیاه شفلرا برای حیوانات سمی است و اگر توسط حیوانات خورده شوند، باعث بیمار شدن سگ یا گربه شما خواهد شد.

 

قیمت درختچه آپارتمانی

  1. درختچه لیندا یا نخل دم اسبی

لیندا می تواند یکی دیگر از درختچه های زیبا در داخل آپارتمان شما باشد. لیندا یا نخل دم اسبی، از جمله گیاهانی است که به زندگی بیابانی عادت دارد. لیندا به سرمای محیط حساس است و اگر زیاد به آن آب دهید، رشدش متوقف می شود و از بین می رود. شما باید در فصل بهار، 3 بار در هفته به لیندا آب بدهید. در فصل زمستان می توانید هفته ای یک بار به لیندا آب دهید. یادتان باشد که در میان فواصل آبیاری، باید خاک گلدان کاملا خشک شود.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد.
انواع جک درب و وسایل مورد نیاز نصب

درختچه آپارتمانی زیبا

  1. فیکوس بنجامین

فیکوس بنجامین، یکی از گیاهان محبوب آپارتمانی است؛
زیرا در محیطهای سرپوشیده به خوبی سازگار می شود و رشد می کند.
این درختچه زیبا، میوه های کوچکی دارد که غذای محبوب پرندگان به حساب می آید.
در تابستان باید هفته ای دو بار به فیکوس بنجامین آب دهید و در زمستان، می توانید 10 روز یکبار این گیاه را آبیاری کنید.
یادتان باشد که با آبیاری بیش از حد بنجامین، خاک آن باتلاقی می شود
و همین موضوع باعث زرد شدن برگهای بنجامین خواهد شد.
البته کم آبی و سرما نیز به فیکوس بنجامین آسیب می رساند.
بنجامین را باید در نور غیر مستقیم با شدت کم، گرمای زیاد، خاک همواره مرطوب و رطوبت کافی هوا نگهداری کنید تا سالم بمانند و به خوبی رشد کنند.

 

  1. درخت پاچیرا

پاچیرا یا درخت پول، یکی از درختچه های محبوب برای دکوراسیون منزل است.
بسیاری از افراد بر این اعتقاد هستند که درختچه پاچیرا برای آنها شانس می آورد.
شکل برگهای این درختچه زینتی کشیده است و برگهای آن رنگ سبز تیره دارند.
سرعت رشد پاچیرا زیاد است و خیلی زود به درختی سرسبز تبدیل می شود.
نگهداری این درختچه آپارتمانی ساده است؛ اما در هفته باید دو بار آن را آبیاری کنید
و در نور متوسط قرارش دهید. اگر زیاد به پاچیرا آب بدهید، خواهید دید که نوک برگهای آن زرد و سیاه می شود.
پاچیرا از آن جمله درختهایی است که به رطوبت متوسط رو به زیاد نیاز دارد.
بسیاری از مردم دوست دارند پاچیرا را در خانه خود داشته باشند؛
زیرا اعتقاد دارند که وجود گیاه پاچیرا باعث رشد، پیشرفت و افزایش درآمد آنها می شود
و پیام آور خوش شانسی در زندگی است. علاوه بر منزل، از درختچه پاچیرا می توان در مغازه ها و اداره ها استفاده کرد تا روحیه شادابی را در فضای کاری به وجود آورد.

دکوراسیون داخلی

نتیجه:

در این نوشته با 5 درختچه آپارتمانی زیبا برای دکوراسیون منزل آشنا شدید. از اینکه تا انتهای این مطلب با وب سایت کناف همراه بودید از شما متشکریم.

با کمک گیاهان سرسبز و زیبا، شما می توانید شادابی و طراوت را به خانه خود بیاورید و خانه ای رویایی برای خود درست کنید.

اگر می خواهید دکوراسیون منزل خود را با کمک گیاهان و درختچه های تزئینی انجام دهید، می توانید به پرورش دهندگان و باغچه داران مراجعه کنید و گلهای مناسب برای خانه خود را از آنها خریداری کنید. با این کار، خانه شما زیباتر و دلنشین تر می شود و فضای خانه شما آرامش بخش تر می شود.

در یکی از مقالات سایت کناف، به موضوع راه های داشتن خانه ای شیک و آرامش بخش پرداخته ایم. شما می توانید این مطلب را نیز مطالعه کنید تا بتوانید آرامش بیشتری را به خانه خود بیاورید.