آیا می دانید انواع نوار و پیچ کناف کاری چه ویژگی هایی دارند؟

شناخت نوار و پیچ کناف کاری ، مرحله ابتدایی برای مفاهیم نصب و اجرای کناف است، باید از مصالح و ابزارهای مخصوص استفاده کنید. در این نوشته می خواهیم شما را با انواع نوارها و پیچ های مورد استفاده در کناف کاری آشنا کنیم. مواردی که در این نوشته با آنها آشنا می شوید، جزو ابزارهایی هستند که برای رسیدن به نتیجه مطلوب در کناف کاری استفاده می شوند.

انواع نوار و پیچ کناف کاری را بشناسید!

برای رسیدن به بهترین نتیجه در کناف کاری، باید از بولت پروانه ای، نوار درزگیر، نوار عایق، انواع درزبند و انواع پیچ ها استفاده کنید. موارد زیر، جزو پر استفاده ترین ابزارها در کناف کاری هستند:

  • پیچ های کناف کاری

پیچ ها: پیچ های کناف از نوع Black Phosphate هستند و برای اتصال صفحات روکش دار گچی به سازه های فلزی استفاده می شود. این پیچ ها دارای طول هایی به میزان 55mm، 45 mm و 25 mm هستند و برای اتصال صفحات روکش دار گچی به سازه های فلزی به ضخامت تا 0.7 میلی متر استفاده می شود. در کناف کاری، برای اتصال صفحات به سازه های فلزی به ضخامت بیشتر از 0.7 میلی متر و کمتر از 1.2 میلی متر  از پیچ سرمته دار ۲۵ از نوع (T.B25*25) استفاده می شود. برای اتصال سازه های فلزی به ضخامت 0.7 میلیمتر، از پیچ مخصوص نوع (L.N3.5*9) و برای اتصال سازه های کناف به سازه های فلزی به ضخامت بیش از 0.7 میلی متر و کمتر از 1.2 میلی متر از پیچ سرمته دار نوع (L.B 3.5*9.5) استفاده می شود.

انواع نوار و پیچ های مورد استفاده در کناف کاری

  • بولت پروانه ای

بولت پروانه ای، یک راه حل مناسب برای نصب قطعات با وزن کم بر روی صفحات روکش دار گچی است. این پیچ های خودکار بارهای تا وزن 15 کیلوگرم را تحمل می کنند.

  • نوار درزگیر کناف

از نوارهای درزگیر برای مسلح کردن محل درزها و جلوگیری از هرگونه ترک پس از مرحله نصب استفاده می شود. این نوارها دارای انواع مختلف مانند نوارهای فایبرگلاس کاغذی و فایبرگلاس توری پشت چسب دار هستند. برای محل هایی که در معرض حریق هستند، از نوار درزگیر نوع فایبرگلاس استفاده می شود.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد.
عایق کاری و دلایل آن

انواع نوار و پیچ های مورد استفاده در کناف کاری

  • کرنر بید کاغذی

کرنر بید کاغذی، شامل یک نوار کاغذی و دو ردیف نوار فلزی از جنس آلومینیوم است. این نوارهای فلزی روی نوار کاغذی قرار می گیرد و در کنج های محدب و مقعر استفاده می شود. این نوار علاوه بر حفاظت از لبه ها، کنج هایی با سطح یکنواخت و در یک راستا ایجاد می کند. عرض این نوار حدود 50 میلی متر است.

انواع نوار و پیچ های مورد استفاده در کناف کاری

  • نوار عایق کناف

نوار عایق کناف پشت چسب دار بوده و دارای عرضی معادل با 50 الی 100 میلیمتر است. این نوار به زیر رانر فلزی می چسبد و به منظور بهبود عملکرد آکوستیکی دیوارهای جداکننده به کار می رود.

انواع نوار و پیچ های مورد استفاده در کناف کاری

با مقاطع فلزی کناف بیشتر آشنا شوید!

مقاطع کناف یا پروفیل کناف، از ورق های فولادی تولید می شود که به وسیله یک لایه روی پوشش داده شده اند. این مقاطع به روش نورد سرد (Cold roll forming) فرم داده می شوند.این مقاطع کناف برای عملکرد باربری مناسب نیستند. اگر از این مقاطع در مناطقی با درصد رطوبت نسبی بالا استفاده شود، تمامی نقاط برش می خورد. در چنین شرایطی، باید با پرایمرهای بر پایه روی این نقاط را ترمیم و محافظت کرد.

در این نوشته با ابزارهای مورد استفاده در کناف کاری آشنا شدید و فهمیدید که از چه تجهیزاتی برای نصب کنافها استفاده می شود. در نوشته های بعدی، بیشتر درباره اصول اجرای کناف و مراحل این کار با شما صحبت خواهیم کرد. اگر می خواهید فضای ساختمان خود را زیباتر کنید، اجرای کناف را به افراد متخصص وب سایت کناف بسپارید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.